28 Aralık 2013 Cumartesi

BOS VAKTİM COK KURABİYESİ

Merhaba,severek yaptigim ve cok begendigim bu kurabiye tarifini ancak paylasma firsati buluyorum..hic kurabiye sevmeyenler bile buna bayilacak garanti veriyorum...bir olcuyle o kadar cok oluyor ki ben hemen hemen hepsini derin dondurucuya atip istedigim zaman cikartip cikartip ikram ediyorum.ozellikle kahvenin yanina hem lezzet hem de goruntu olarak cok yakistigini dusunuyorum..

Malzemeler 
250 gr tereyag/margarin
2 cay bardagi sivi yag
1 su bardagi pudra sekeri
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
10 cay bardagi un (klasik boy çay bardağı)
NOT : bardağınız büyükse tepelemeden 9 bardak yetiyor) T45 numara un kullanıyorum. 8 bardaktan sonra kontrollü eklerseniz daha sağlıklı olur. Ele yapışmayan bir kıvam olacak.

Hazirlanisi
Oda sicakliginda yumusayan tereyag/margarinle tum malzemeleri karistirip homojen bir kivam elde edene kadar yogurun.findiktan biraz daha buyuk parcalar kopararak yuvarlayin.isterseniz hamurun bir kismini ayirip icine kakao karistirarak bir parca beyaz hamurdan,bir parca kakaoludan alip yuvarlayabilirsiniz.

bir miktar sadece kakaoludan da yapabilirsiniz.180 derece fansız firinda 15dk pişirin.

kurabiyelerinizin alt kisinlarini kontrol edin hafif kizarmissa pismis demektir.soguduktan sonra pudra sekerine bulayin.
•••derin dondurucuya atmak isterseniz pudra sekerine bulamadan atin.
Bu sekilde 3 cesit kurabiye elde edebilirsiniz..AFİYET OLSUN..!

1 yorum:

  1. Böylesi güzel bir tarifin bence yorumu ve teşekkürü çok olmalı... Ellerine ve paylaşımına saģlık madamım... (Secseykaaa)

    YanıtlaSil

Ziyaretiniz için teşekkürler ..