24 Aralık 2013 Salı

PİRASALİ CORBA

Merhaba, gecen hafta icinde bir pirasa mamasi corbasi yaptim ki gorulmeye degerdi :)) asagidaki tarifi uygulayip peynir eklemeden Beranin payini ayirip uzerine tereyagli ve kuru naneli salca yakip karistirdim;hem Bera hem Sarp efe hem de esim afiyetle yedi.ben tadina baktim ama mama oldugundan olacak yiyemedim 😇 Bera'nin payina da peynirini ekledim..o da afiyetle yedi.Cok sukur artik tatlari yabancilamiyor.bende pirasayi yedirmenin bir yolunu kesfetmis olmanin mutlulugunu hemen sizinle paylasmak istedim.
Hemen tarife geciyorum...

Malzemeler
1 pirasanin sadece beyaz kök kismi
1 kucuk boy patate
1 kucuk boy havuc
1 silme corba kasigi pirinc
1 corba kasigi mevsiminde konserve yapilmis domates
1 tatli kasigi un.cok tepeleme olmasin
1 yumurtanin sarisi
1 tatli kasigi labne peyniri yada bir küp kiri  peyniri

Hazirlanisi
Pirasayi,patatesi,havucu iri kupler halinde dograyip; pirinci ve domatesini de ekleyip uzerini 2 parmak kadar gecene kadar suyunu koyup pismeye birakin.
Havuclar yumusayip pirincler patladiysa tamamdir.ayri bi kasede yumurta ve unu corbanizin suyundan da ekleyerek karistirin.corbanizi blenderdan gecirip puruzsuz bir hale getirdikten sonra unlu karisimi yavas yavas ekleyin.bir yandan da karistirmayi ihmal etmeyin.bu sekilde 1-2 dakika daha kaynamasi yeterli.ocaktan alinca peynrini de ilave edip tekrar cirpin.



ek gidaya baslarken ve basladiktan sonra izledigim yol icin su yazimi okuyabilirsiniz :) sevgiler


             YESİNDE BUYUSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..