29 Aralık 2013 Pazar

SOMUN POGACA

Merhaba...
2gun once esimin dogum gunu icin annemin her zaman yaptigi ve cok begendigim poaca tarifini alip hemen yaptim..sizinde begeneceginizi umuyorum ve bera uyanmadan hemen tarife geciyorum.




Malzemeler
1 paket (250gr) tereyag 
6 corba kasigi yogurt
8 corba kasigi sivi yag
3 yumurta ( birinin beyazi icine,sarisi disina)
2 tatli kasigi seker
1 tatli kasigi tuz
2 paket kabartma tozu
6su bardagi un (ilk once 5 su bardagini koyun sonra ihtiyac olursa yavas yavas 6.bardagi ekleyin)
İstediginiz cesit bir peynir.(ben beyaz tam yagli peynir kullandim)

Hazirlanisi

Oda sicakliginda beklettiginiz tereyagini ve tum malzemeleri karistirip homojen bir hamur elde edene dek yogurun.kabartma tozunu unla birlikte karistirip eklemis olmanizda fayda var.
Hamuru 2ye ayirin.yagli kagit serdiginiz tepsiye koyup elinizle acin ve tam ortasina peynirinizi ekleyin.(ben peynirin icine dere otu ve pul biber de ekledim.siz damak zevkinize gore maydonoz da ekleyebilirsiniz yada sade peynir de kullanabilirsiniz)
Sonra sagdan ve soldan hamur ust uste gelecek sekilde kapatin.buradaki amac poacanin piserken acilmasini engellemek
Somonlarinizi hazirladiktan sonra uzerine yumurtanizin sarisini surun.ve corek otu,susam,kekik yine damak zevkinize gore istediginizi ekleyin

180 derecelik fiinda uzeri kizarana dek pisirin..

Gordugunuz gibi hamuru ust uste getirdigin halde ayrilma soz konusu :)
Dilimleyerek servis yapin.afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..