24 Şubat 2014 Pazartesi

FİRİNDA KURU KOFTE VE BAHARATLI PATATES"






Merhaba hanimlar,bu tarifi asagi yukari olculerle vermeye calisacagim.en azindan fikir olabilir..





Malzemeler;
500 - 600 gr dana kiyma
1 orta boy sogan
1 corba kasigi galeta unu
Yarim corba kasigi biber salcasi
Tuz,karabiber,kimyon (istediginiz baharati damak zevkinize gore istediginiz kadar kullanin :) 
Maydonoz


• kiymayi yogurma kabiniza alip sogani rendeleyin ve diger malzemeleri de ekleyip elinizi islayarak yogurun.. Kofte hamurunuz hazir bile...

•ayri bir kaba 4-5 buyuk boy patatesi istediginiz sekilde dograyip; zeytinyagi,sarmisak (ben sarmisak tozu kullandim) kekik,pul yada toz biber ve tuz ekleyip harmanladiktan sonra yagli kagit serdiginiz firin tepsinizin yarisina pek ust uste gelmeyecek sekilde fotograftaki gibi  yayin..


•Koftelerinizi de istediginiz buyuklukte yuvarlayip yanina dizin..
•uzeri icin ; domates salcasini suyla özeyip,yarim cay bardagi kadar sivi yag ekleyip sadece koftelerin uzerine dokun.

•ben uzerine kucuk parcalar halinde tereyag da ekledim (tamamen istege bagli)

•uzerini alimunyum folyoyla ortup firina verin..pismeye yakin folyoyu kaldirin.

•ben ilk once 180 derecede yaklasik 20 dk pisirdikten sonra folyoyu kaldirip 200 dereceye aldim bir muddette bu sekilde pisirdim.

•servis yaparken koftelerin uzerine sosundan dokun...   
          
                AFİYET OLSUN



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..