2 Mart 2014 Pazar

VAZELIN YARARLI MI? ZARARLI MI?

Merhaba hanimlar;
Son zamanlarda vazelin hakkinda o kadar cok olumlu-olumsuz sey duydum ki;gorev edinmiscesine -e serde merakta var- kendi capimda kucuk bir arastirmaya girdim...

Bircogumuzun evinde mutlaka vazelin var ve yahut bir zamanlar mutlaka kullanmisizdir...ornegin benim bir donem vazgecilmezimdi..

Peki vazelin nedir? yarari nedir?yoksa zararli mi? 

Vazelinin bilinen ilk ozelligi kullanildigi anda o bolgeye aninda koruyucu bir kalkan olusturmasi..ve bu kalkan sayesinde sogugun etkilerinin tenimize temas etmemesi,kurutmamasi.Buraya kadar hersey normal gorunuyor..ozellikle benim gibi kuru ciltler icin kurtarici bir bulus....

Simdi isterseniz taa en basa vazelinin cikis noktasina donelim..

Robert chesebrough adinda bir kimyaci Pennsylvania'ya petrol kuyularina yatirim yapmaya gider.orada Rod Wax olarak bilinen yapiskan maddeyi kesfeder.parafine benzeyen bu yapiskan madde petrol pompalarini tikiyarak iscilerin calismalarini yavaslatiyordur.Ayni zamanda da iscilerin vucutlarinda olusan yara,yanik ve hatta kesiklere suruldugunde cabuk bir iyilesme oldugu gibi yaranin havayla temasinin kesildiginden tedavi de ediyordur....

Chesebroug urunden numune alarak laboratuarinda aylarca yaptigi testler ve deneyler sonucu yuzde yuz dogal ve cildi koruyan bir urun kesfeder ve sonrasi malumunuz hizlica bir satis ekibi kurulup "VAZELIN" markasi ile satisa sunulur....

Bu baglamda vazelin zararli mi yararli mi?

Zararli oldugunu dusunenlerde yararli oldugunu dusunenler kadar cogunlukta.bu konu da bir fikir birligi yok malesef.
Kimisi petrol rafinelerinden ayristirildigi;sentetik ve dogada saf olarak bulunmayan bir bilesim oldugundan zararli oldugunu dusunurken,kimisi de ; dogal bir urun oldugunu,cildi koruyup gercekten iyilestirdigini ve bugune kadar bilinen bir zararinin gorulmedigini soyluyor..

Benim fikrime gelince; tum bu arastirmalardan sonra elim vazelin kutusuna gitmez oldu ama biliyorum ki bu durum gecici :)) yine de petrol turevi bir maddenin kullaniminin gercekten saglikli oldugunu dusunmuyorum....

                                     SEVGILER...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..