21 Nisan 2015 Salı

BUGDAY / DÖVME SALATASI

Havalar ısınmaya başladıkça daha hafif şeyler yiyesi geliyor insanın.salatanın her türlüsünü yaptığım halde dövme salatasını hiç denememiştim.ilk teyzemde tattım ve çok beğendim.salata canavarlarının asla hayır diyemeyeceği bir lezzet.tarif çok basit.

                       
       
NELER GEREKLİ;
1su bardağı dövme/buğday 
3,5 su bardağı su
1çay bardağı kadar haşlanmış yeşil mercimek
Yeşil soğan ,kuru soğan,nane,maydonoz,dere otu
Zeytin yağı,limon nar ekşisi
*ben sıfır tuz yaptım.siz ekleyebilirsiniz :) 

NASIL YAPIYORUZ;
*dövmeyi suyla birlikte düdüklü tencerede tüm suyunu çekene kadar pişiriyoruz.
*haşlanmış mercimeği de ekleyip soğumaya bırakıyoruz.
*yeşilliklerimizi doğrayıp,soğuyan dövmemize karıştırıyoruz.
*zeytin yağı,tuzu,limonu arzu ettiğiniz kadar kullanın
                                       AFİYET OLSUN :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..