14 Mayıs 2015 Perşembe

KAYISI RÜYASI

Sevgili Nefel'in instagram sayfasında "kayısılı muffin" fotoğrafı gördüm ve hemen yapmalıydım.hazır elimde açılmış ve tüketilmeyi bekleyen koca bir kayısı konservesi varken :)

Tarif tamamen bana ait ,fikir Nefel den :) 

                           

NELER GEREKLİ;
3 yumurta
100gr tereyağ
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 paket Vanilya
1 paket kabartma tozu
8 yemek kaşığı un
1 su bardağı robottan geçmiş ıspanak 
Taze yada konserve kaysı 

**ıspanak eklemeyebilirsiniz
**ıspanaklı yapacaksanız ; ıspanak yapraklarını mutlaka derin dondurucuda dondurup o şekilde robottan geçirin.

NASIL YAPIYORUZ;
Yumurtaları şeker ve vanilya ile çırpıyoruz
Tereyağ ve sıvı yağı ve sütü de ekliyoruz.
Unu kabartma tozuyla ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.
Ispanakları robottan geçirip ekliyoruz ve hamurumuz hazır

                       

Fotoğraftaki gibi muffin kalıplarını tereyağıyla yağlayıp taban kısmına bir tatlı kaşığı kadar şeker ilave edip yarım kaysıyı kalıbın dibine yüz üstü yerleştiriyoruz.ben bir kaç tanesini diğer türlü yerleştirdim hoş olmadı.en güzeli yüz üstü :)

                         

Ardından hamurumuzu dolduruyoruz kalıplara.
175-180 derece de pişiriyoruz.
Kalıptan dikkatlice çıkarmaya özen gösterelim.

                           
                           

Kayısı severler için denemeye değer.kaç tane yedim bilmiyorum :) 
dövülmüş fıstık, yaban mersini , krema yada kaymakla servis edebilirsiniz...

                   AFİYET OLSUN ...





 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..