16 Haziran 2015 Salı

MASCARPONE KREMALI PASTA

                            
                            

Öncelikle isim çok uyduruk oldu ama krema ağırlıklı bir pasta olduğundan ve kremasını da mascarpone la yaptığımdan başkabir isim gelmedi aklıma :) 
 
Benim için yapımı sadece bir kek pişirme süresi kadar kısaydı.çünkü kremam hazırda vardı ve kendi yaptığım süt reçelinden önce evde hazır olanı kullanıp bitirmek istediğimden süt reçelini de hazır kullandım.yalnız onu da hafife almayalım lütfen :) çünkü konsantre sütten süt reçeli elde etmek 40 dk sürüyor. Ondan kullanacaklar için ayrıntılara gireceğimdir :)

Üzerine süt reçeli yerine benmari erittiğiniz beyaz yada bitter çikolata kullanabilirsiniz.

Ben elimdeki bir kek tarifini kullanmak istedim.siz pandispanyada kullanabilirsiniz.

Eğer sizde konsantre sütten süt reçeli yapacaksanız; konservemizi olduğu gibi düdüklü tencerenin içine yerleştirip,üzerini örtecek kadar suyla dolduruyoruz.

                          

ağzını kapatıp,kaynamaya başladıktan itibaren 40 dk pişiriyoruz.keke başlamadan düdüklüyü ocağa koymanızda fayda var :) 40 dk sonra ocaktan alın ama kullanacağınız zamana kadar içinden çıkarmayın ki katılaşmasın.

NELER GEREKLİ
Keki için;
3 yumurta
1 su bardağından biraz eksik şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
1 su bardağı un
3 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

NASIL YAPIYORUZ
* yumurtaları,şekeri ve vanilyayı çırpıyoruz
* sütü ,sıvı yağı da ekliyoruz
* unu,kakaoyu,kabartma tozunu eleyerek hamura dahil edip homojen bir karışım elde edene kadar çırpıyoruz.
* ben kalıp olarak 20 cmlik kelepceli kalıp kullandım.
*kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serip kapattıktan sonra kek hamurumuzu döküp 180 derecede pişiriyoruz.

Mascarpone kreması için;
250 gr mascarpone veya labne 
250 gr bitter çikolata
50 gr tereyağ

çikolataları gelişi güzel parçalara ayırıp tereyağıyla birlikte benmari usulu eritiyoruz
* mascarponu çırpma kabına alıp mikserle biraz çırpıyoruz.
*erittiğimiz çikolataları mascarpone a ekleyip birbirine iyice karışana kadar çırpıyoruz.


*Pişen kekimizi fırından alıp soğuyana kadar bekliyoruz.
(Ben tamamen soğumasını beklemedim ki mascarpone kremayı sürerken biraz eriyip içine çeksin ;)
(Kremalama işlemini yaparken isterseniz kekinizi kalıbın taban kısmını kullanmaksızın servis tabağınıza oturtup kalıbın içinde yapabilirsiniz.ben bu işlemi ayarlanabilir çember kalıpla yaptım.)
*kabarırken bombe yapan üst kısmını bıçakla düzeltiyoruz.
*ikiye kesiyoruz. Üst kısmını alt taban,tabanı da üst olarak kullanırsak görünen üst yüzeyde daha düzgün bir görünüm elde ederiz.
*arasına mascarpone kremayı sürüp diğer parçayı da üzerine yerleştirdikten sonra yeteri kadar süt reçelini üzeri için kullanıyoruz.

Anlatımı uzun sürmüş olsada yapımı gerçekten o kadar zor ve uğraştıcı değil.özellikle mutfakta zaman geçirmekten keyif alanlar ve hazırda süt reçeli bulunanlar için :)).  
          
         AFİYETLE...

                             



1 yorum:

Ziyaretiniz için teşekkürler ..