20 Ekim 2015 Salı

FRAMBUAZLI ÇİKOLATALI KEK




NELER GEREKLİ;
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 paket frambuazlı vanilya (normal vanilya da olur)
1 paket kabartma tozu
200 gr doğranmış bitter çikolata
1 su bardağı süt
50 gr eritilmiş tereyağ
2,5 su bardağından biraz eksik un
2 yemek kaşığı tepeleme kakao
1/2 çay bardağı kadar zeytinyağı
1 su bardağı kadar frambuaz

NASIL YAPIYORUZ;
•yumurtayı,şekeri ve vanilyayı iyice çırpıyoruz
•sütü ve yağları ekliyoruz
•unu,kakaoyu ve kabartma tozunu eleyerek hamura dahil ediyoruz.
•homojen bir hamur elde ettikten sonra çikolataları ve frambuazı ekleyip spatula yardımıyla tüm hamura yayılmasını sağlıyoruz.
•ben 26 cm lik kare kalıp kullandım.
•kalıbımızı yağlayıp hamuru döküyoruz.
•175 derecede pişiriyoruz.

Not; isterseniz frambuazları,hamuru kalıba döktükten sonra her dilime 1 yada 2 şer tane gelecek şekilde ekleyebilirsiniz.

         AFİYET OLSUN :) 

3 yorum:

  1. Yine müthiş görünüyor <3 sana bir sorum olacaktı, ben kek yaparken mesela incir koyduğumda kalıbın altında birikiyorlar. Gelişi güzel dağılmıyor. Buradaki frambuazlar pek bir güzel dağılmışlar. sırrın nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) ununu az koyarsan yani sıvi bir hamur olursa herşey dibe çöker.hamur biraz katı olmalı :)

      Sil
    2. Ben boza kıvamında yapıyorum, sonra sünger gibi kekim oluyor. Browni yaparken koyu kıvamlı yapıyorum. Başka bir yolu olmalı :/

      Sil

Ziyaretiniz için teşekkürler ..