27 Ocak 2017 Cuma

DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE / COOKİES

   
     Bir fransız youtuber ın kanalından aldım bu tarifi.sarp efem hastaydı ve benden cookies istedi.önüme gelen ilk tarifi uyguladım.çok yağlı bulmazsanız onun dışında çok lezzetli.kıvamı bisküvi gibi kıyır kıyır değil.biraz kızartarak pişirilirse kenarları kıtır içi yumuşak gerçekten çok lezzetli.
    


    NELER GEREKLİ
* 125 gr tereyağ (eritilmiş)
*100 gr esmer şeker
*1 tatlı kaşığı vanilya
*1 tatlı kaşığı kabartma tozu
*1 yumurta
*175 gr un
*bir tutam tuz
*150 gr damla çikolata

    NASIL YAPIYORUZ
*Un ve damla çikolata hariç tüm malzemeyi yoğurma kabına alıp mikserle yada hamur yoğurma makinesiyle karıştırın.
*unu da ekleyip homojen bir kıvam elde edin 
*en son damla çikolatayı da ekleyip tüm hamura yayılana kadar karıştırmaya devam edin.
*yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye tatlı kaşığıyla yada yemek kaşığıyla parçalar alıp parmağınızla kaşıktan Sıyırmak suretiyle tepsiye dizin.
   Çok sık dizmeyin çünkü fırının da ısısıyla iyice yayılıp birbirine yapışıyor.

*180 derecelik fırında pişirin.pişme süresi vermiyorum her fırın farklılık gösterdiğinden yalnız çabuk pişiyor :) 
   

                      AFİYETLE :)

21 Ocak 2017 Cumartesi

KİRPİK BAKIMI (kirpiklerimi nasıl formda tutuyorum)

  Kirpiklerimiz gerek natural görünümde gerekse makyaj bütünlüğü açısından önemli.
   Gür ve sağlıklı kirpikleriniz varsa bile makyajın etkisi, temizlerken ovalamak yada kıvırma makinesinin sürekli kullanımı sonucu incelip kırılma olabilir kirpiklerde.
  Tamamen genetik faktörlere bağlı olarak şekillenmiş olan kirpiklerimizi,kendi çabamızla bi nebze forma sokabilir en azından kapasitesinin bi tık üstüne taşıyabiliriz. Örneğin benim kirpiklerim düz ve kısadır .alınabilecek maksimum performansı alıyorum bu bakımla.
    Günlük cilt temizliğimizi yada diş bakımımızı nasıl ihmal etmiyorsak,bunu da alışkanlık haline getirmek son derece önemli.. 
   

Gelelim neler yaptığıma;
Kullandığım sadece iki şey var.bunlardan biri "ecrinal" kirpik bakım jeli (içeriği bu şekilde; Castor oil, horse mane tissue extract, silica, fragance, phenoxyethanolmethylparabenethylparabenpropylparabenbutylparaben) çok temiz bir içeriğe sahip olmasada gerçekten çok memnunum.bi ara kaşıntı yapıyo gibi geldi ama sebebi bu değilmiş :) 
   Bu jeli her gece yatmadan önce kaş ve kirpiklerime uyguluyorum.sanki plastik bir doku kazandırıyor kirpiklerime..türkiyede bu markanın maskara jeli yok ama başka markadan olduğunu görmüştüm.
    


İkinci olarak haftanın 3-4 günü de mutlaka kirpik diplerime ve uçlarına doğru hint yağı uyguluyorum.(aldığınız yağın soguk pres olmasına dikkat edin.yine akşam yada gece yatarken) hint yağının ağdalı bir yapısı var.küçücük bir damla alıp işaret parmaklarınız arasında biraz ısıttıktan sonra kirpik diplerinizden uçlarına doğru uygulayın.

Not: her akşam kullanmak üzere sadece hint yağı da kullanabilirsiniz.

        BAKIMLI KALIN :) 

4 Ocak 2017 Çarşamba

BİBERLİ EBBEK

 Selamün aleyküm  :)))) ay gülesim geldi sen affet allahım.insanı günaha sokuyorlar ( mevzuyu herkes biliyormuşcasına yazıyorum kusura bakmayın . Napim sizde snapchatfam olaydınız bilirdiniz (şeytan emojisi :) 
  


NELER GEREKLİ
*1 su bardağı ılık süt,1su bardağı ılık su (oda sıcaklığından 1-2 tık sıcak olucak) 
*1 paket instant (kuru) maya
*1 yemek kaşığı şeker
*1 tatlı kaşığı dolusu tuz
*5 su bardağı un
* 1/2 su bardağı zeytin yağı

ÜST HARCI İÇİN
*Maksi boy soğan (eğer yoksa 2 orta ,bir küçük)
*2 tatlı sivri biber (kımızı - yeşil farketmez.ben yeşil kullandım)
*1 masum yemek kaşığı domates salçası
*1 hunharca yemek kaşığı biber salçası
*1/2 sürk çökeleği (yada herhangi bir çökelek 2-3 hunharca yemek kaşığı)
*2,5 yemek kaşığı susam
*1 yemek kaşığı çörek otu
*1tatlı kaşığı kimyon,1tatlı kaşığı kişniş,yarın tatlı kaşığı zehir gibi pul biber,1 çay kaşığı tuz,1tatlı kaşığı kekik (salçanız tuzluysa hiç gerek yok) 
*1 çay bardağından biraz fazla zeytin yağı

Hamuru NASIL YAPIYORUZ
*ılık sütün içine mayayı,şekeri tuzu ekleyip eritin.
*yoğurma kabına ılık suyu da ekleyip karıştırın.
*unu döküp yumuşak kıvamlı bir hamur elde edin.

Üst Harcı NASIL YAPIYORUZ
*soganı biberi küçük küçük doğrayın ama asla rondodan geçirmeyin.aksi halde çok sulanır ve midenizi rahatsız edebilir.mıncırığını çıkarmaya gerek yok.
(Ben tupperware in el rondosunu kullandım.mikemmel bişey) 

*doğradığınız biberi soğanı kavurma tavasına alıp azıcık su ekleyip har ateşte iki çevirin.sadece döktüğünüz suyu çekilene kadar. 

*tavayı ocaktan alıp yağını ,salçasını,baharatlarını efedndime söyleyim susamını çörekotunu ve çökeleğini ekleyip karıştırın.
*mayalanan hamurunuzu yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine elinizi zeytin yağına batırarak yayın.
*üzerine hazırladığınız harcı yayıp 180-190 derecelik fırında pişirin.


Kullandığım çökelek bu.bunun yarısınu kullandım. 

AFİYET OLSUN :)

snapchatte ve instagram da evdekimadamm ım :) deneyenler fikirlerini belirtirse sevinirim  :)) çauww