4 Ocak 2017 Çarşamba

BİBERLİ EKMEK

YORUMSUZ DİREKT TARİFE GEÇİYORUM :)
  



NELER GEREKLİ
*1 su bardağı ılık süt,1su bardağı ılık su (oda sıcaklığından 1-2 tık sıcak olucak) 
*1 paket instant (kuru) maya
*1 yemek kaşığı şeker
*1 tatlı kaşığı dolusu tuz
*5 su bardağı un
* 1/2 su bardağı zeytin yağı

ÜST HARCI İÇİN
*Maksi boy soğan (eğer yoksa 2 orta ,bir küçük)
*2 tatlı sivri biber (kımızı - yeşil farketmez.ben yeşil kullandım)
*1 masum yemek kaşığı domates salçası
*1 hunharca yemek kaşığı biber salçası
*1/2 sürk çökeleği (yada herhangi bir çökelek 2-3 hunharca yemek kaşığı)
*2,5 yemek kaşığı susam
*1 yemek kaşığı çörek otu
*1tatlı kaşığı kimyon,1tatlı kaşığı kişniş,yarın tatlı kaşığı zehir gibi pul biber,1 çay kaşığı tuz,1tatlı kaşığı kekik (salçanız tuzluysa hiç gerek yok) 
*1 çay bardağından biraz fazla zeytin yağı

Hamuru NASIL YAPIYORUZ
*ılık sütün içine mayayı,şekeri tuzu ekleyip eritin.
*yoğurma kabına ılık suyu da ekleyip karıştırın.
*unu döküp yumuşak kıvamlı bir hamur elde edin.

Üst Harcı NASIL YAPIYORUZ
*soganı biberi küçük küçük doğrayın ama asla rondodan geçirmeyin.aksi halde çok sulanır ve midenizi rahatsız edebilir.mıncırığını çıkarmaya gerek yok.
(Ben tupperware in el rondosunu kullandım.mikemmel bişey) 

*doğradığınız biberi soğanı kavurma tavasına alıp azıcık su ekleyip har ateşte iki çevirin.sadece döktüğünüz suyu çekilene kadar. 


*tavayı ocaktan alıp yağını ,salçasını,baharatlarını efedndime söyleyim susamını çörekotunu ve çökeleğini ekleyip karıştırın.
*mayalanan hamurunuzu yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine elinizi zeytin yağına batırarak yayın.
*üzerine hazırladığınız harcı yayıp 180-190 derecelik fırında pişirin.


Kullandığım çökelek bu.bunun yarısınu kullandım. 

AFİYET OLSUN :)

snapchatte ve instagram da evdekimadamm ım :) deneyenler fikirlerini belirtirse sevinirim  :)) çauww

2 yorum:

  1. Harika gözüküyor elinize sağlık! Hamurişine bayılıyorum. O çökelek Antakya'dan mı :) Bana direkt orayı anımsattı çok sevmiştim :)
    Ziyaretinize de çok mutlu oldum, takibe aldım, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) hamur işi deyince akab sular duruyor malesef :D adanadan aldım ama usul antakya -hatay usulu ;) rica ederim

      Sil

Ziyaretiniz için teşekkürler ..