30 Ocak 2018 Salı

UNSUZ ŞEKERSİZ FİT BROWNİ




  Selamm,
Tam da kış mevsimi,akşamları dizi izleyip atıştırmacalı oturmalar yapılası..ama her akşam her akşam da sağlıksız bişeyler yemek vicdan azabı sebebi.arada yine cips falan patlatalım tabi,ömür boyu aynı çizgide yürüyecek değiliz.arada bir yapılınca üzmüyor :)
   Üstelik tarif hem pratik,hemen hemen oluyor hem de pişmesine bile gerek yok.daha ne olsun :) 

   Canım arkadaşım,dostum Sevil bana bu tarifin linkini atalı bir hayli oldu ama yapmak kısmet olmamıştı.

Tarif hot chocolate hit kanalının sahibesinden.ölcüler hep cup ve tbs aslında, grama çevirdim. İçinde muz,fıstık ezmesi,pekmez yoktu agave şurubu vardı.ben agave şurubu kullanmadım.çünkü yapay birşey olsun istemedim.üstelik agave şurubunun muhteviyatı yüksek fruktoz içeriyor.yani aslında zararlı.agave şurubunu güvendiğim kişilerin sayfalarında görünce araştırmadan almıştım ama öğrendikten sonra neredeyse hiç kullanmadım.aslında şeker tüketmeyen,sağlıklı beslenmeye takık biri değilim biliyorsunuz.yalnız sağlıklı bişey yapıyorsam da içinde sağlıksız bişey olsun istemiyorum.fruktozun zararlarını da google dan aratarak okuyabilirsiniz.konuyu çok dağıtmak istemiyorum.

 NOT: malzemenin çokluğundan gözünüz korkmasın,mesela chia tohumu ve fıstık ezmesi eklemek zorunda değilsiniz.badem ununuz yoksa bademleri çekip un haline getirebilirsiniz.zaten orjinal tarifte bademi çekiyor.hurmaları ve muzu hamur kıvamı elde etmek ve doğal şekerinden faydalanmak için kullanıyoruz.bu bağlamda düşünecek olursanız kendi tarifinizi bile oluşturabilirsiniz.


NELER GEREKLİ
*90 gr badem unu 
*1 avuç ceviz
*6 silme yemek kaşığı kakao
*1 silme çay kaşığı tuz
*1 yemek kaşığı chia tohumu
*21 adet yumuşak hurma (benimkiler çok küçüktü,hurmalarınız iriyse 15 tane)
*1/2 olgun muz (büyük muzdu)
*1/2 yemek kaşığı fıstık ezmesi.

Ganaj için; 2 yk hindistan cevizi yağı
                    2 silme yk kakao
                    1 tatlı kaşığı vanilya özü (olmasa da olur)
                    2-3 yk pekmez

Dekorasyon için:biraz badem

NASIL YAPIYORUZ;
Yapmaya ganaj kremasından başlıyoruz;
*2 yk hindistan cevizi yağını eritiyoruz
*vanilya özütünü,kakaoyu ve pekmezi ekleyip karıştırıyoruz.katılaşması için kenara kaldırıyoruz. (Arada karıştırmakta fayda var) 

Hamurun yapılışı;
*önce kuru malzemeleri;badem ununu,kakaoyu,chia tohumunu,tuzu,cevizi ekleyip robottan geçirin



*muzu,hurmaları,fıstık ezmesini ekleyip toplanana kadar çekin.hemen toparlanacaktır.



*hamuru yağlı kağıt üzerinde elinizle kare form verin ve hamura bastırarak üzerine badem döşeyin.




*üzerine katılaşmış olan ganajı sürüp, kırık bademlerle süslüyoruz :) 




   Uzun uzadıya anlattığıma bakmayın o kadar pratik ki aslında.
     
      YAPACAKLARA KOLAY GELSİN :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..