5 Şubat 2018 Pazartesi

KİMYONLU ACILI VEGAN KRAKER

   
     
       Selaamm,dün ilk defa kraker yaptım.insta hikayemde paylaşınca tarifi çok soruldu.aslında denemek için yapmıştım ve gerçekten beklentimin üstünde oldu :) 
     Kraker çok kullanışlı oluyor.Dışarı çıkmalarda çantaya atmalık, kahvaltının yanında yemelik.hani eli ekmek arar ya insanın,özellikle kahvaltıda :) işte o zamanlar için harika sağlıklı bir zihin kandırmacalığı. 

NELER GEREKLİ
*2,5 yk yulaf unu
*1/2 yk tohum kimyon
*2 yk chia tohumu
*1 yk keten tohumu
*1 fiske tuz
*1/2 çk karbonat
*2 çay kaşığı acı toz biber (henüz sıcakken tadına baktığımda çok acı gelmişti ama sonra çok beğendim.bence kararında olmuş)
*150 ml su (ben peynir altı suyu kullandım) su olarak domates suyu bilkullandım kullanabilirsiniz.

NASIL YAPIYORUZ 
*tüm kuru malzemeleri karıştırıp en son suyunu ekliyoruz ve  chianın jelleşip hamur kıvamı almasını sağlamak için arada karıştırarak bekliyoruz.akışkan bir kıvamı olmalız.bu arada fırını 175 derecede açıyoruzz
 
*şuan instagram sayfamda hikayemde mevcut ama silindiğinde profilime sabitleyeceğim.kıvamına bakmak isteyenler için.

Yağlı kagıt serdiğiniz uygun büyüklükteki tepsiye döküp,spatula yardımıyla incecik yayıyoruz.

Ve iyice kuruyana kadar pişiriyoruz.
Not: ben hamur toparlanınca çıkarıp karelere bölüp yeniden fırına verdim. Ve üst yüzeyi tamamen kuruyunca altlarını çevirip biraz da o şekilde kuruttum.bir daha ki sefere yağlı kagıtsız denicem belki gerek kalmaz altını çevirip kurutmaya.ya da belki fırınım fansız olduğu için gerek oldu :)) kafa da deli sorular.

Ben şimdi yeni bir kraker için mutfağa giriyorum zira bu yaptığım deneme amaçlı olduğundan az dı ve bitmek üzere.

      Yapacaklara kolay gelsin^^^^

Bu arada aklıma gelmişken ,yulaf ezmesini robottan geçirip un kıvamına getirebilirsiniz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ziyaretiniz için teşekkürler ..